Alle forretningsområder
Specialiseret rådgivning
Hvordan kommunikerer man troværdigt, at ens virksomhed er mere bæredygtig i dag end i går? Det nøglepunkt er i centrum for FOCUS ACADEMY den 7.9.2023.
Stadig flere virksomheder er konfronteret med kritiske spørgsmål fra deres kunder om virksomhedens miljøaftryk. Derudover flytter efterspørgslen sig på baggrund af nye konkurrenceparametre som miljøaftryk og kundens oplevelse af produktets bæredygtighed. Miljømarkedsføring er derfor vigtigere end nogensinde før.
Men det skal gøres ordentligt, og virksomheder oplever en reel risiko for at gøre sig skyldig i greenwashing. Dette er problematisk, dels fordi overtrædelser af markedsføringsloven efter 1.1.2022 nu sanktioneres langt hårdere end tidligere, men også fordi virksomhederne risikerer at miste kunder og leverandører på baggrund af greenwashing.
Omvendt ønsker virksomheder også at nyde godt af alle de positive og grønne tiltag, virksomhederne faktisk udfører. Også selvom de måske ikke opfylder markedsføringsrettens strenge krav til bæredygtighedsbegrebet.
Så hvordan kommunikerer man troværdigt, at ens virksomhed er mere bæredygtig i dag end i går? Det nøglepunkt er i centrum for FOCUS ACADEMY den 7.9.2023.
Torsdag den 7.9.2023, kl. 14.00 – 17.00 hos Focus Advokater i Odense, Cortex Park Vest 3, 5230 Odense M.
Maria Malling Eriksen fra Focus Advokater vil på mødet give et overblik over markedsføringsrettens centrale emner; særligt vildledende markedsføring, og hvordan man undgår faldgruberne. Dette vil
danne grundlaget for forståelsen af, hvordan du kan skabe effektive og etiske kampagner. Dernæst vil Thomas Aadal fra Nørgård Mikkelsen tale om miljømarkedsføring i praksis; herunder balancen mellem grøn kommunikation og greenwashing.
Det er gratis at deltage i netværket. Du tilmelder dig her. Du kan tilmelde dig hele netværkspakken eller vælge emner/dage ud.
Se parkeringsforhold lige her
© Copyright 2024 • Focus Advokater • CVR: 34045666